Att fatta rätt beslut

Godmorgon!

Jag har precis ätit frukost och klätt på mig. Jon och Alice ligger och sover. Jag börjar jobbbet klockan sju. Jobbade till nio igår kväll och det känns alltid lite extra tungt när man ska upp tidigt morgonen därpå.

Det börjar närma sig. Nästa vecka får jag mest troligt veta om jag kommit in på universitetet. Jag har sökt sjuksköterska i första hand och förskollärare i andra. Börjar dock mer och mer känna att jag vill komma in på förskollärare. Att jobba som barnmorska har alltid varit mitt drömyrke. Jag vet att jag vill jobba med människor, framförallt barn. Att jobba med barn i vardagen, lära, kreativitet och tänkande är något som nu i efterhand och en massa velande fram och tillbaka börjar kännas som något intressant och kankse lite mera jag. Att jobba med sjukdommar, mediciner och i den miljön är något som jag börjar känna mig lite mätt på.

Så vill jag inte att jag ska känna när jag står där med mig sjuksköterske examen. Jag vill ha en jobb som känns utmanande, stimulerande och där jag både vill och kan utvecklas. Det är svårt, jätte svårt att veta! det är omöjligt att veta. Jag kan bara försöka föreställa mig. Nåja. det blir säkert bra. Jag ska försöka fatta rätt beslut och jag tror att jag vet, bara tror.


Nu ska jag snart kila iväg till jobbet!
Ha en bra lördag! Kram

Kommentarer
Postat av: felicia - livet utan min mamma.

sv: ja något positivt är det ju med glasögon iaf, haha!

åh jag vill också bli barnmorska, men jag tror inte jag har motivationen att plugga så hårt... men skulle verkligen vara något! jag tänkte söka in på ö-vik till januari och plugga till frisör, det andra yrket som intresserar mig! det är så svårt att veta vad det är man vill jobba med...

2011-07-30 @ 16:44:17
URL: http://filiica.blogg.se/
Postat av: Tuss

Fin blogg :)

2011-07-30 @ 16:59:39
URL: http://tuzzanz.blogg.se/
Postat av: Anneli

Anmäl dig till Dagens Blogg!:D

Jag lottar ut 5 nya vinnare imorrn!:)

http://anneliih.blogg.se/2011/july/lordag-dagens-blogg-5.html#comment

2011-07-30 @ 17:47:43
URL: http://anneliih.blogg.se/
Postat av: Marika

Jag hare heller ingen aning, det var av en ren slump!



Min slutsats av det då: Det enda sättet du kan veta vad du vill är att prova! Börja på det du kommer in på, man känner ganska snabbt om det är vad man vill syssla med eller inte.



Du blir nog både en grym barnmoska eller en grym förskolelärare eller vad du nu än bestämmer/beslutar dig för! :)



Krama i massor!



Och Du, Lycka Till!! Christian och jag håller tummarna för dig!! =)



P.S Jag står i kö för en halvkropps massage/överkropps massage när du har tiden för det! Och jag betalar, jag är hur stel som helst...

2011-07-31 @ 18:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0